Singapore

2 september 2010 - Singapore, Singapore

Hey,

de laatste van vier dagen in Singapore, wat een heerlijke stad. Voelde me hier binnen 2 uur al helemaal thuis. Alle negatieve dingen die regulier aan een metropool kleven hebben ze hier opgelost, tot op de kleinste details aan toe. Singapore is geen democratie, meer een goed geleide multinational. De hoogste leider verdient ook meer dan 5 miljoen per jaar begreep ik net. Brandschoon, geen armoede en heel veel groen. Anders dan de temperatuur is Singapore eigenlijk in niks te vergelijken met andere delen van Azie.

Het hostel heeft allerlei prijzen gewonnen, zowel voor faciliteiten als sfeer. Het is goed toeven hier, maar kijk er ook wel weer naar uit om morgen naar Borneo (Kalimantan) te gaan. De volgende cultuurschok....

Eergisteren solo de Singapore Botanic Gardens bezocht, het was wel even lekker om geen mensen om me heen te hebben. Even afkicken van de feestjes op het strand...
De foto’s van de Botanic Garden spreken voor zich denk ik, lekker om een paar uur rond te lopen.
Volgende dag de Singapore Zoo en Night Safari bezocht, met 3 Ierse meiden. Ontzettend gelachen, wat een stelletje wauzen. Net afgestudeerd en meligheid troef. Het grootste probleem wat ze hadden was dertien paar aangeschafte schoenen, dat past niet meer in de rugzak. DHL biedt dan uitkomst, tegen een bedrag dat ruimschoots tax-free compenseert, maar ach.....

Zowel de Zoo als Night Safari (verschillende parken) zijn vrij van tralies, alle dieren leven in hun natuurlijke omgeving.
Met name de Night Safari was wel een bijzondere ervaring. Veel dieren komen ‘s avonds pas tot leven en tijdens een van de shows werd ik, onder luid gejoel van de dames, uit het publiek gepikt. Tien in traditionele dracht geklede mannen die allerlei trucs met vuur aan het uithalen waren.
Het kwam er op neer dat ik ze na moest doen, uiteraard nemen ze je ook op allerlei momenten in de maling. Een van die kerels stak bijna mijn borsthaar in de fik, lekker warm was het wel moet ik zeggen. Er is een video van, die moet ik nog krijgen....

Ben net samen met Rick (USA) geinterviewd door een journaliste van de Straits Times, de nationale krant van Singapore. Als het goed is staan we binnenkort in hun reizen-bijlage, met foto en al. De meiden achter de balie hier sturen me alles op zodra het gepubliceerd is.

Morgen door naar Kuching, Borneo, het wordt tijd voor de echte jungletochten...