Langkawi

30 augustus 2010 - Singapore, Singapore

Hi,

vanochtend met het vliegtuig aangekomen in Singapore, een ware cultuurschok vergeleken met Maleisie. Back in the modern world as they say...

Laatste paar dagen op het eiland Langkawi waren super, heb alleen wel wat slaap in te halen merk ik nu. Hostel was basic qua faciliteiten, maar scoorde weer bonuspunten qua sfeer. Standplaats in de avond/nacht was de strandbar (Babylon), met een band die erg goede reggae speelde. Lekker onderuit in het zand, biertje erbij, ideale temperatuur, nothing more to wish for really. Reggae is sowieso al muziek waar je lekker ontspannen van wordt, maar alles bij elkaar hing er een soort sfeer die we in Europa niet goed kennen. Als 'life on Jamaica' gelijk staat met de laatste paar nachten, dan heb ik de volgende vakantiebestemming bij deze al opgeschreven.
Meestal zie je in hostels groepjes van 3 of 4 die met elkaar optrekken, in dit geval werd het 10-15 en vannacht zelfs 20. Heel leuk voor een paar dagen, maar op een gegeven moment wordt het ook weer te veel massa. Dus goed om nu weer ergens anders te zijn; 'different folks, different strolls'.

Gisteren met Omar (Syrie) een scooter gehuurd en het eiland rondgereden. Pitstop gemaakt bij een 'snake-sanctuary', wat een beetje tegenviel. De baby-viper op de foto is niet giftig, maar hij haalde opeens wel gevaarlijk uit naar Omar. Die had het al niet zo op slangen, maar nu zeker niet meer haha. De receptionist schrok zich ook een hoedje, wat hem de letterlijke woorden ontlokte 'normally snake doesn't do this'. Fun...

Rondrijden in de binnenlanden geeft je mooi inzicht in het leven van de 'locals', voor mij in ieder geval net zo interessant om te zien als de witte stranden en de wuivende palmen.

Het bezoekje aan de Seven Falls had nogal een bijzonder staartje. De natuurlijke achtbaan (zie foto) was leuk om te doen, maar had ongemerkt ook een mooi gat gemaakt  in de goed afgesloten achterzak van mijn zwembroek. Met als ex-inhoud de sleutel van de scooter. Die draag je om veiligheidsredenen toch op je lijf, maar dat hielp dus niet zo veel in dit geval.
Op het plein beneden heeft de enig aanwezige taxichauffeur contact opgenomen met het verhuurbedrijf, what to do? Antwoord; op en neer met de taxi voor de reservesleutels en breng de scooter maar terug. Het verhuurbedrijf was niet in staat op 'm op te halen en laten staan was ook geen optie. Het was inmiddels al donker geworden en de taxichauffeur had inmiddels wel in de gaten dat hij de jackpot had, afdingen op de ritprijs zat er even niet in.
Uiteindelijk hebben we om half negen nog ruim een half uur teruggereden, wat niet bepaald te vergelijken is met een goed verlicht ritje op de A2. Overdag zie je bijvoorbeeld de koeien langs de kant van de weg nog wel vrij goed (oversteken), maar 's avonds rij je ze ook voorbij zonder dat je er erg in hebt. Omar zat achterop niet helemaal lekker, maar het ging uiteindelijk toch allemaal wel vrij soepel. Het is in ieder geval weer iets anders dan rondrijden met de toeristenbus :-)

1. chris:
    31 augustus 2010
    dude, volgend jaar gaan we toch echt een keer samen reizen.
  2. Era:
    31 augustus 2010
    Hoi Paul

Wat een gezellige reisverslagen, ben benieuwd naar de volgende avonturen.
    Een fijne vakantie toegewenst, geniet ervan.

Groeten Era
  3. Grote broer!:
    1 september 2010
    Broertje, klinkt allemaal erg ideaal! Vooral die massages zullen je wel goed doen! De hitte zal zeker wel wennen zijn, zeker zonder airco! Het weer zal zeker beter zijn dan hier! Graadje of 35? Hier is het max. 19 graden met inmiddels alweer wat minder regen! Wel grappig dat sommige dingen zo totaal anders zijn dan in Nederland! Have fun! Ben benieuwd naar je volgende bericht!!!!